تحصیل در روسیه | فرداد دانش

مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کشورهایی همچون روسیه، ایتالیا،بلاروس و صربستان از دانشگاه های برتر این کشورها

تحصیل در روسیه | فرداد دانش

مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کشورهایی همچون روسیه، ایتالیا،بلاروس و صربستان از دانشگاه های برتر این کشورها

آموزش عالی تحت قرنطینه

مؤسسات ایتالیایی چه اطلاعاتی را می توانند به اشتراک بگذارند؟

در طی این اوقات دشوار، دانشگاه‌های سراسر جهان در تلاش‌اند تا با بینش و دانش خود آموزش های استثنایی را به بهترین نحو برای کاهش خطرات برای کارکنان و دانشجویان به اشتراک بگذارند. در هفته های گذشته با دکترها و پرفسورهای دانشگاه های ایتالیا به بحث و گفتگو نشسته و سوالاتی را در رابطه با تاثیر وجود کرونا بر سیستم عالی و آموزشی کشور ایتالیا مطرح گردید. در این مطلب این سولات را برای شما مطرح کرده‌ایم.

آموزش عالی تحت قرنطینه

اقدام اولیه ای که موسسه‌های شما نسبت به شروع ویروس کرونا انجام دادند چه بود؟ و با افزایش اوضاع چگونه این پاسخ با گذشت زمان تغییر کرده است؟

از همان نخستین نشانه های انتشار ویروس، بلافاصله اقدامات لازم را برای پیشگیری از این بیماری، در ترم و وضع دانشگاه‌ها برنامه ریزی و اجرا کردیم.

دروس را به حالت تعلیق درآوردیم و کلاسهای مجازی را ایجاد کردیم. Politecnico di Milano برای اولین بار 10 برنامه مطالعه را در حالت یادگیری از راه دور با 2.500 شرکت کننده در هفته اول مارس آزمایش کرد. در مدت چند روز ، ما دوره های آموزش آنلاین و آموزش های ویدئویی را برنامه ریزی و ترتیب دادیم تا همه ، معلمان و دانش آموزان بتوانند ابزارهای موجود را درک کنند.

هفته بعد که اوضاع روز به روز بدتر می‌شد، از 9 مارس شروع کردیم و کل آموزش را ارائه دادیم و 50،000 دانش آموز را خطاب قرار دادیم و 1400 معلم را درگیر کردیم. ما شروع به استفاده از تیم های مایکروسافت به عنوان سکوی اصلی خود کردیم ، که با اسلایدها ، صفحه های مجازی ، چت ها ، انجمن ها و سایر ابزارها، یکپارچه شده است.

در این ضمن دانشجویان پایان نامه های خود را مورد بحث قرار داده و به صورت آنلاین فارغ التحصیل شده اند ، به طوری که تقویم دانشگاهی می تواند طبق معمول ادامه یابد. برای امتحانات هم همین اتفاق افتاد. دانشگاه‌های ایتالیا با پیشبرد این روند، پتانسیل عظیم خود را برای تحصیل در ایتالیا نشان داده اند.

با اعمال قرنطینه ملی در ایتالیا، چگونه دانشگاه شما در طول این دوره پیوسته با دانشجویان ارتباط برقرار کرده است و برنامه های در حال انجام شما برای برقراری ارتباط چیست؟

اول از همه ، بگذارید بگویم که ما اجازه ندادیم این انزوا اجباری باعث تضعیف گفتگو و هماهنگی در جامعه شود. در پایان روز ، به طور مرتب به دانش آموزان ، معلمان و کارمندان ایمیل زده شده تا آنها را درمورد موضوعات فعلی به روز نگه داریم. 

دانشجویان ما کاملاً درک کرده اند که چه اتفاقی افتاده است. آنها واکنش مثبت نشان داده اند که ما بسیار حامی آنها بوده ایم. من حدس می زنم آنها از تلاشهایی که انجام می دهیم در جهت امکان برقراری یک زندگی عادی در حد امکان و تضمین دسترسی آنها به آموزش و پرورش به عنوان یک نیاز اساسی قدردانی می کنند.

در نتیجه قرنطینه چه فرآیندها و گزینه های یادگیری جایگزین را پیاده سازی کرده اید؟

همانطور که گفتم ما آموزش آنلاین را با ارائه 100? از دروس خود از طریق پخش آنلاین انجام داده ایم. با استفاده از وب کم ها ، دروس ثبت نمی شود بلکه در زمان واقعی از طریق رایانه های لوحی انجام می شود. در بعضی موارد ، ما به اساتید اجازه داده ایم که با توجه به نیازشان ، در اتاق‌های اختصاصی و کاملاً مجهز درس دهند.

خوشبختانه ، آموزش از راه دور برای دانشگاه ما کاملاً جدید نبود. در طول چند سال گذشته ، ما به لطف Polimi Open Knowledge ، سکویی که در حال حاضر بیش از 50 دوره باز آنلاین گسترده ارائه می دهد، تخصص خاصی در یادگیری دیجیتال کسب کرده ایم. معلوم شد که این امر در موارد اورژانسی بسیار مفید بود، اگرچه این تلاش به طور مداوم تکرار شده است.

بهداشت روانی و پشتیبانی عاطفی را به دانشجویان ارائه می دهید؟

صادقانه بگویم، فکر می کنم ارائه فرصتی برای شرکت در درس در خانه از قبل پشتیبانی بزرگی است. مستلزم بود که برای جلوگیری از تأثیر منفی اجتماعی و روانی بر جوانان ، وقت آن‌ها را پر کنیم. من حدس می زنم لازم بود اجازه دهیم که آنها در این لحظه زندگی کنند بدون اینکه احساس تنهایی کنند یا حتی بدتر از آن بی اساس باشند.

این وظیفه ما بود که ما به عنوان یک نهاد فرهنگی ، اجازه دهیم آنها بخشی از یک پروژه مشترک باشند. پس قطعاً خدمات Polipsi ما همیشه برای افراد نیازمند در دسترس است. Polipsi خدمات پشتیبانی روانشناختی و روان درمانی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است که حتی اگر از راه دور نیز قابل دسترسی باشد ، هنوز هم قابل دسترسی است.

اکنون ، ما یک وضعیت فوری را مدیریت می کنیم ، اما بعدا با مشکلات ساختاری مقابله خواهیم کرد. آنچه coronavirus به عنوان میراث به جا می گذارد قطعاً رویکرد کارآمدتری برای کار هوشمند و استفاده صحیح تر از یادگیری الکترونیکی خواهد بود.

source: Higher Education Under Quarantine


هزینه زندگی در ایتالیا

ایتالیا کشوری شگفت‌انگیز برای دانشجویان و مهاجران است. از مواد غذایی گرفته تا فرهنگ، آموزش، مد و آب و هوا، این کشور را یک مکان جذاب برای سپری کردن تعطیلات، تحصیل، کار و زندگی کرده است. زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی و شهری که در آن زندگی می‌کنید هزینه‌های متفاوتی دارد. دقیقاً مانند آنچه که در سایر کشورهای اروپایی رخ می‌دهد. به طور کلی، مناطق شمالی ایتالیا و شهرهای بزرگ گران‌تر از مناطق جنوبی و شهرهای کوچک هستند. در این مقاله می‌خواهیم درباره هزینه زندگی در ایتالیا نکاتی را مطرح کنیم.

اما اگر از مراکز گردشگری دور شوید و زندگی در یک شهر کوچک را ترجیح دهید، می‌توانید بسیار مقرون‌به‌صرفه و کم خرج زندگی کنید. به علاوه شهرهای کوچک، فرهنگی متفاوت‌تر، زیبایی‌های طبیعی بیشتر و غذاهای شگفت‌انگیزتر دارند و سبک زندگی یک ایتالیایی واقعی را در آنها بیشتر خواهید دید.

هزینه زندگی در ایتالیا

به عنوان یک مهاجر معمولاً بهترین شهر برای اقامت، شهرهای متوسط هستند؛ که هم ارزانند و هم از نظر فرهنگی و اجتماعی در حد معمول قرار دارند. با زندگی در یک شهر میان‌رده، از تمام آنچه که کشور ایتالیا می‌تواند به شما به عنوان یک مهاجر یا دانشجو ارائه دهد، بهره‌مند خواهید شد. در ضمن زندگی در چنین شهری همیشه برای‌تان ارزان‌تر از زندگی در یک شهر بزرگ تمام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در ایتالیا و تفکیک این هزینه‌ها ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

تفکیک هزینه‌ های روزمره در ایتالیا

در این بخش به تفکیک درباره هزینه‌های روزمره مختلف با جزئیات کافی اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهیم. طبیعی است هزینه‌های زندگی هر فرد با دیگری بنابر سبک زندگی، تفریحات، پوشش، محل اقامت و… می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ اما با یک جمع بندی کلی و مقایسه با هزینه‌های فعلی خود، می‌توانید تخمینی نزدیک به واقعیت از هزینه زندگی در ایتالیا داشته باشید.

منبع: http://pgdanesh.com/cost-of-living-in-italy/